Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

På udflugt

4 kommentarer

Jeg har været så heldig at få tilbudt at komme med Nordjysk Familielandbrug på tur. Først startede vi ud ved glaspuster Anne Flohr i Storvorde. Her så vi hendes værksted og hørte om selve arbejdet med at lave de smukke ting. Mange af hendes arbejder stod udstillet og var også til salg. Så der blev beundret og en del fik noget med hjem.

Bagefter kørte vi over til Lone Rørstrøm som bor ved Kongerslev hvor vi besøgte hendes dejlige landbohave.  Lone viste rundt i sin have og fortalte om alle hendes planter hvoraf der var flere specielle imellem både træer og blomster. Det var en skøn oplevelse at se Lones have, da Lone gladeligt øste ud af sin store viden om planter og formering m.m. Jeg fik utrolig meget viden med hjem derfra. Haven er med i haveselskabets Haven Åben Havefestival så der kan man læse hvornår den er åben.

Et helt specielt træ er Lones abrikos træ som står på hendes terrasse. Det bærer frugter og har været vist i Tv2Nord da der vist ikke er så mange fritstående abrikostræer med frugt 🙂

Et andet specielt og meget flot træ var denne lærk som bl.a. var en de planter som Lone fremhævede i sin have. Den skal klippes for at holde sin form. En meget flot plante.

Den smukke lærk.

Jeg har taget rigtig mange billeder i haven og dem lægger jeg ind under fanebladet “Visuel inspiration”. Jeg skal op og besøge haven igen til d. 1 september hvor der både er åben have samt plante og byttemarked. Jeg er nemlig blevet inspireret til at lave nogle flere bede i min have.

4 thoughts on “På udflugt

  1. Ser da spændende ud – og fedt at du fik så meget ud af det – det er SÅ dejligt når man gør det 🙂 Det kan virkelig give en masse god energi…
    knus

    • Det var også en meget spændende have. Og hvor er det skønt at tage på en udflugt og komme hjem med så mange indtryk, ideer og ny viden samt ikke mindst møde andre havenisser 🙂

  2. Skønt med ny inspiration. Spændende træer i Lones have, og en fin fane med Visuel inspiration.

    • Hej Ina
      Ja det er fantastisk med ny inspiration. Lone havde mange spændende træer og en masse andre planter også. Min fane med Visuel inspiration er måske ikke så optimal som jeg gerne vil have den til at være. Jeg kommer ikke så meget ud som jeg gerne ville men det er jeg ved at rettte op på.
      Det er ikke altid nemt med fuldtidsarbejde og børn 🙂

Skriv et svar

