Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

En pinse i haven

6 kommentarer

  

En varm endda meget varm pinse er nu vel overstået og vi har mere typisk dansk sommervejr. Vi har brugt en del tid i haven og at gå ude til myggene begyndte at generere.

Jeg har fået plantet en del af mit nye højbed til  med porrer, løg og tagetes. Landhøjbede.dk har spurgt mig om jeg vil blogge på deres hjemmeside. For at gøre dette har jeg fået stillet højbede til rådighed.

Højbedet Stjernen fra Landhøjbede.dk er sat op i køkkenhaven og er ved at blive sået til.

  

Drivhuset er ved at være plantet godt til med forskellige slags planter. Jeg mente at jeg liiiige manglede lidt mere så Casper og jeg tog på planteskolen.

Casper trækker læsset og jeg finder planter. Casper mener ikke jeg har kørekort til sådan en vogn 🙂

  Vi fik købt melonplanter både vandmelon og honningmelon. Jeg faldt over ananas kirsebær som jeg har forsøgt at så selv med en hel pose frø og der kom ingen. Så nu prøver vi om der er mere held med planten. Tidligere på året købte vi 3 vinplanter. Desværre gik de to af dem ud pga. vinteren har været så hård ved planterne at det har beskadiget deres rodnet. Så en vinplante måtte vi også have fåt i. Det lykkedes så nu har vi to vinplanter af sorten Himrod og en Schüler som vokser lystigt i drivhuset.

 

Planterne studeres nøje inden vi vælger den vi skal have med hjem 🙂

 

Rhododendronbedet er også næsten sprunget ud og vi nyder de skønne blomster flere gange dagligt. Nedenstående billede er taget om morgenen hvor der var et gigantisk regnvejr og blæsevejr. Det lignede en efterårsmorgen.

 

 

Den store græsplæne efter et gigantisk regnskyl og blæsevejr.

Til allersidst skal I da lige se et billede af vores lille ny killing NANA.

Nana i sin kurv 🙂

 

6 thoughts on “En pinse i haven

  1. Jeg kom bare lige forbi.
    Gode billeder.
    Hvor ser dine højbede godt ud. Smart anlagt.
    Sød killing
    Tak for kigget.
    Ha` en god aften.

  2. Hvor ser det godt ud med højbedet nu det er blevet (næsten) helt færdigt…
    – og nøj den lille kat er sød… 🙂
    knus

    • Hej Lillian
      Ja det er blevet rigtigt godt med højbedet. Glæder mig til at grønsagerne begynder at komme op.
      Og ja vores lille Nana er bare sød men også en lille bandit..Hun er endnu sødere i virkeligheden :))
      Knus

  3. Du spurgte tidligere på min blog hvordan du havde gjort ift. ananaskirsebær. Jeg har ikke sået selv, men snød og købte for to år siden en plante. Sidste år var der en selvsået plante i drivhuset. Så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med tips til såning af dem.
    Det bliver spændende at se stjernehøjbedet, når det er groet godt til 🙂 Jeg må lige på deres hjemmeside og se, hvad du skriver på deres blog. God fornøjelse med det.

    • Hej Susanne
      Jeg har faktisk opgivet at så ananas kirsebær selv. Der kom ikke en eneste spire af en hel pose som jeg såede.Så kørte også på planteskole og købte en plante. Den er allerede vokset betydeligt så er meget spændt på den.
      Jeg er også spændt på højbedet hvordan det kommer til at se ud i fuldt flor.
      De bedste hilsener
      Karina

Skriv et svar

