Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Et kig i drivhuset

7 kommentarer

Lige nu har alting meget travlt med at komme op. Jeg synes næsten jeg kan se at tingene  vokser og er lige på nippet til at springe ud.

Inde i drivhuset har planterne også meget travlt. Alting vokser meget stærkt og der bliver flyttet rundt på planter for at få plads til det hele. Jordbærplanterne som vi tog ind lidt for sjov, har taget det hele meget alvorligt. Der er ca. 50 blomster i planterne og de første bær er begyndt at vise sig. Kartofflerne er blevet klippet en gang for at undgå bladlus i dem imens vi venter på at de sætter blomst.

De frøsåede tomater skyder i vejret og vi er begyndt at overveje hvilke planter der skal blive i drivhuset. Samt hvilke andre tomatplanter vi skal have fat i .

De frøsåede tagetes har vokset sig kraftige og der begynder så småt at dufte af deres karakterisktiske duft inde i huset. Vi har taget stiklinger af pelargonier fra sidste år og de skyder allerede godt frem i potten.

En stor potte med jordskokker satte jeg ind i drivhuset for at de kunne komme lidt igang med væksten. De skyder i vejret og jeg går og lurer på hvornår jeg skal sætte dem ud i haven. Og ikke mindst hvor jeg skal sætte dem.

Der er sat jordbærplanter i ampler, og de nyder godt af at være kommet ind i varmen og kvitterer med struttende grønne blade. Lige nu er vi ved at lave klar til at de kan hænge ned fra bjælker inde i huset.

Lige nu er vi lidt i tænkeboks over hvor vi får plads til alle de planter som snart skal plantes over i større potter. Måske en reol eller svævende hylder ned fra bjælkerne ? Ideerne er mange men hvad vi når frem ved jeg ikke i skrivende stund.

7 thoughts on “Et kig i drivhuset

  1. Jeg skal ellers love for, at der er stor aktivitet hos dig. Det ser skønt ud. Jeg tager den selv lidt mere roligt i drivhuset i år, det blive i høj grad et slap-af sted med blomster osv. Og lidt spiseligt. Men jeg elsker mine drivhuse, kræfterne skal bare bruges et andet sted i år.

    Glæder mig til at følge dig.

    • Hej Hanne
      Ja der er gang i mange ting i drivhuset men det er jo også vores første år med det. Så mon ikke det er lidt det der sker hos os lige nu. Måske næste år at det bliver lidt mere afdæmpet 🙂
      Elsker også drivhuset – det er fantastisk at sidde derude og slappe af.
      Bliver spændende at se hvad du lægger dine kræfter i 🙂
      De bedste hilsener
      Karina

  2. Hej Karina.

    Det ser vel nok frodigt ud – tænk at have plads til at kickstarte så mange planter. Det må være alletiders. Lige i øjeblikket længes jeg efter et varm drivhus at lade op i…

    • Hej Mette
      Det er også meget frodigt i drivhuset lige nu. Og pladsmangel efterhånden 🙂 men det er jo første år og vi ved jo ikke helt endnu hvordan vi vi have tingene.
      Jeg bruger også drivhuset til at lade op i – det er skønt at sidde derude med en kop the og nyde varmen (vel at mærke hvis der er koldt udenfor ellers er det næsten for varmt a sidde derinde..)
      De bedste hilsener
      Karina

  3. Æv-æv… jeg kan læse teksten, men ikke se billederne!! Jeg må vende tilbage senere og se om det er blevet bedre. Men jeg er helt sikker på det ser skønt ud i drivhuset 😉

    • Nå så kom fotos da jeg sendte min første kommentar!! Der sker sandelig ting og sager derude 🙂

      • Hej Fru Friis
        Ja der sker mange ting i det lille hus. Det er dag for dag at der sker noget. Det er så skønt og livsbekræftende efter en lang vinter.
        Er spændt på om vi får noget ud af alle vores anstrengelser.
        De bedste hilsener
        Karina

Skriv et svar

