Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Vi har fået svampe..

9 kommentarer

I løbet af efteråret så jeg en notits i et blad hvor der var et tip omkring hvordan man kunne bruge træstubbe som siddepladser ved sin bålplads. Det er der jo såmænd ikke så meget nyt i – men det nye ihvertfald for mig var at man havde syet overtræk til stubbene i voksdug. Her havde ophavskvinden (som det jo nok er ..) valgt at have voksdug i farver som passede til svampe feks grøn med hvide prikker alias grøn fluesvamp og rød med hvide prikker som den røde fluesvamp.

Det tog jeg en snak med min mor  om – det måtte hun da lige kunne klare på en studs og vi blev enige om at det skulle vi nok kunne ordne når den tid kom til foråret og den nye bålplads etableret.

Her forleden dag under det første snefald her i december kom min far forbi med en bunke røde og hvide stykker stof under armen. Det var betræk til træstubbe men vi havde jo ikke fået lavet bålpladsen færdig ? tænkte jeg umiddelbart..

Men under vores kreative juleværksted, hvor jeg bl.a.  også havde en del forskellige udgaver af fluesvampe, var min mor kommet i tanke om at man kunne jo godt lave mindre stykker træ og stille dem som pynt alias røde fluesvampe her i juleperioden.

Så en kreativ mor – det er lige sagen …

9 thoughts on “Vi har fået svampe..

  1. Hvor er de bare vildt søde.
    Du er heldig med sådan kreativ og gavmild mor.

  2. Hvor ser det bare kanon ud – du har en super mor… og jeg ved jo at du har arvet en hel del 🙂 – I er mega kreative – det er så fedt… knus

  3. Tak for de pæne ord :)..
    Jeg også at svmapene er blevet søde at se på og man kan jo variere dem efter størrelsen på træstubbene. Det var faktisk min mand som kom på den ide at der indenunder hatten skulle være noget så de puffede lidt op. Jeg har brugt tørre bøgeblade til dem her.
    Børnene synes også de er ret sjove og det kunne jo være at der flyttede en nisse eller to ind under dem ..

  4. Super god ide! Måske skulle jeg liiiiige finde en time eller to til at efterabe ;-). Vi har nemlig en del træstubbe. Går ud fra, at det er en cirkel med en kant til at trække en elastik?

    Ha´en god advent
    Birgitte

  5. Sikke en skøn og fin idé…. Det ser rigtig hyggeligt ud.
    …..og hvor er I altså kreative hjemme hos Jer.

    Mange julehilsner fra Mette

  6. Smuk ide………og anvendelig i flere sammenhænge – tak for at dele ;0)

  7. @Birgitte: Ja det er meget enkelt (siger min mor ..) lige præcis en cirkel og så med elastik..Jeg har i gemmerne flere stykker voksdug til at ligge – nogle mere afdæmpede i farverne.Dem her på billedet er meget røde. Når jeg er i stof og stil roder jeg altid deres restekasse igennem – der kan være mange gode ting imellem som kan bruges..
    @Mette: Indimellem kommer kreativiteten lige op i os og de er så søde når de står i mørket under en lampe..
    @ Frøken Solhat: Jeg deler gerne når jeg endelig har en ide :)Og ser frem til at vores nye bålplads bliver etableret og få lavet flere svampe til at sidde på.

  8. Sikke en skøn idé, Karina – det ser sødt ud! Vi har mange træstubbe, der kunne få et helt nyt liv.

    • Hej Madame..
      Ja det er skønt at kunne give træstubbene et helt nyt liv og de pynter også udenfor her i juletiden synes jeg. Jeg glæder mig også til at få lavet vores nye bålplads med tilhørende træstubbe..

Skriv et svar

