Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Det brune guld

7 kommentarer

En kold og overskyet dag i en af efterårsferiens sidste dage var det tid til at komme i skoven og finde det brune guld.

Nicklas og jeg tog afsted belæsset med hue og en stor kurv til det brune guld. Først kunne vi ikke finde så mange og de var heller ikke pæne.  Men pludselig nede af en skrænt fandt vi en masse skønne kastajner. Der var mange som endnu ikke var kommet ud af deres “kapsel” så stor var glæden når de blev åbnet og der var mere end en.

Jeg vil forsøge at lave en efterårskrans til dørene i år inspireret af Baduts kranse hvor der bl.a. er brugt kastajner..Og de er jo altid rare at have synes Nicklas 🙂

Vi har samlet dem i udkanten af skoven når herregården Visborggård som bl.a. også byder på en gammel renæsseance park og andre gode ting. Vi har her i familien et specielt forhold til Visborggård da min mand er født og opvokset i en tjenestebolig ved siden af. Men det er en helt anden historie.

 

7 thoughts on “Det brune guld

  1. Kastanjer og efterårsferie hører bare sammen 😉
    Glæder mig til at se et billede af din krans. Jeg kunne også godt tænke mig sådan en.

  2. Hej Karina.

    Det lyder hyggeligt med en kastanje-tur.
    Jeg elsker bare kastanjer, der jo i særdeleshed hører sammen med efterår.
    Vi har to kæmpe store kastanjetræer lige i vores indkørsel, så gennem en længere periode regner det simpelthen med kastanjer….. Måske jeg skulle lære at binde en krans af dem.

    Bedste hilsner fra Mette

  3. Nøj hvor det lyder hyggeligt. Vores kastanjetræer har gjort deres for i år og nøj hvor børnene bare har nydt det i fulde drag. Vi samlede hvad jeg tror bliver de sidste i dag og så pakkede jeg kastanje værksstedet ned så de kan lave noget andet nu hvor det lige om lidt er Halloween.

    Jeg vil rigtigt gerne sige mange tak for den dejlige kommentar du gav mig i dag den blev jeg virkelig glad for. TAK.

  4. Glæder mig til at se kransen – jeg ved jo at du er super kreativ… Håber også vi stadig har en aftale denne jul, selvom det måske ikke bliver til mere end en enkelt dekoration i år 🙂

  5. Hej Karina, nu fandt jeg din fine blog og glæder mig til at følge dig! Det lyder rigtig hyggeligt med en kastanjetur.

  6. Det ser hyggeligt ud og en kastanjekrans a la Marina……lyder super smuk. En tur i skoven er altid en gigantisk succes for ungerne ;0)

  7. Ja vi nyder at være i skoven på alle årstider og ungerne elsker det..så det er bare med at få dem med så længe de gider :))

Skriv et svar

