Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Der er stadig liv på Lindelyst :)

7 kommentarer

Der har været meget stille på min blog de sidste par uger. Livet i haven har ikke stået stille selvom der ikke har værettid og overskud til at arbejde i haven og starte nye projekter.

Vi har også været væk på en kortere tur hele familien for at få slappet af sammen og få fornyet energi igen. Så nu skal haven gøres klar til vinteren og de sidste ting på drivhuset gøres færdige.

Drivhuset er Casper kommet langt med drivhuset. Alle glassene er kommet i og der mangler lister udenfor i et par glas ellers er huset helt tæt. Så kommer arbejdet med alle de små finish inde i selve huset. Vi venter til sidst med at lægge fliser da vi endnu ikke er helt klar over hvordan indretningen skal være. Planen er at der skal være vand indeni i selve huset og det skal planlægges ift. afløb og brønd men der kommer jo en vinter hvor der vil være tid til at få planlagt alle de små detaljer.

 

Det store græskar eventyr blev det desværre ikke til i år. Jeg satte ellers planter i 2 omgange da det første hold bukkede under for kulden. Der blev sat omkring 70 planter og jeg har ca. 8 planter hvor der er kommet græskar og spuash ud af. Enkelte planter har dog sat nogle meget store græskar ift. hvad jeg plejer at have. Jeg havde forventet flere græskar men der er dog kommet nogle og det er hovedsagen.

 

Frugttræerne har i år båret en del frugt mere end de plejer og nogle har for første gang båret frugt. Det er 5 år siden at de blev plantet så der var stor jubel da vi fandt 4 store pærer på et af de små træer 🙂

Vores nye brombærbusk som jeg fik tiltusket fra mine svigerforældres have har vokset sig frodig og lang ikke mindst. Den har sat mange lange skud som jeg er ved at lave nye planter af. Så i den henseende har det været nemt med al det vand som vi har fået til de kommende planter.

 

 

7 thoughts on “Der er stadig liv på Lindelyst :)

  1. Dejligt at høre at der stadig er liv 🙂

    Det drivhus – eller skal man kalde det for et orangeri? er bare så fantastisk!
    Sikke en agurke-, tomat-, peber-, melon-,salat-, og chilifest I kan holde næste år.

    Kh Mette

  2. Hold op hver ser jeres drivhus godt ud. Og det virker rigtig stort. Der må også kunne blive plads til en siddeplads ud over alle de planter, som I har behov for?
    Jeg er benovet over jeres vedholdenhed og tålmodighed – jeg ville presse vældigt på, for at få det færdigt i en fart. Men så er I selvfølgelig også sikre på, at det bliver rigtigt og solidt lavet. Og du har jo ret i, at der er en hel vinter til den sidste planlægning/indretning. Den nok mest spændende del – som vi glæder os til at se mere til 🙂

  3. Ja der bliver kæmpe fest med grønsager næste år..håber vi da 🙂
    Ja Susanne der skal være plads til siddeplads og bord så vi kan sidde der og spise..
    I starten var jeg også utålmodig med at få det gjort færdigt men nu afprøver vi forskellige indretnings muligheder og taler om hvad vi gerne vil have derinde.
    Jeg skal nok sætte billeder ind af det videre arbejde med drivhuset :))

  4. Det bliver da et helt fantastisk drivhus. Både i udseende og størrelse 😀 Glæder mig til at se mere om det. Vi pusler også med drivhus, og regner med at gå i gang til foråret. Der er mange overvejelser.

    Min græskar/squashhøst er heller ikke noget at skrive om. Jeg fik vist sat dem et dumt sted i år.

  5. Kan ikke være mere enig omkring overvejelser ift. at bygge drivhus..Der er mange ting at tage stilling til. Og ikke mindst nu når vi kommer til det sjove nemlig indretningen :))
    Ja ville gerne have opskriften på det perfekte sted til græskar og squash – kører forbi en gård hvor de har et stort stykke jord fyldt med græskarplanter hvor der er fyldt med alverdens græskar i alle mulige størrelser og farver..Jeg drømmer om det samme bare i mindre format så det passer til haven 🙂

  6. Hold da helt op et drivhus projekt. Stort og hjemmebygget, så kan det da ikke blive bedre. Og så mange spændende frugt og grønt i haven 🙂 Wow.

    Ha’ en dejlig aften 🙂

  7. @Madam Bæk: Ja vi synes jo ikke det kan blive bedre :)..og heldigvis er vi jo alle forskellige..:)Ja efterhånden har vi da fået samlet lidt forskelligt frugt og bær sammen i haven og nu giver de ovenikøbet frugt/bær også 🙂

Skriv et svar

