Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Bær, bær og atter bær..

8 kommentarer

Selvom vejret er begyndt at blive mere efterårsagtig med regn og rusk er der stadig gang i frugthaven. Vi høster i læssevis af efterårshindbær som er fantastisk store og røde samt ikke mindst utrolig søde i smagen.

Vi har plukket op til 2kg på en gang indtil videre så der bliver frosset bær og spist bær til den store guldmedalje. Et lille væddemål hver gang der er plukket bær er ikke til at stå for her i huset, for hvem rammer nu tættest på det antal vi har plukket ?

 
 

Efterårs hindbær klar til plukning..

Brombærrene snart klar til plukning..

 
 
 
 

                                                   

Sidste efterår fik jeg en mindre brombær busk af min svigerfar. Jeg var meget spændt på hvor stor den ville blive i år og ikke mindst om der ville komme bær på den. Den er blevet meget stor og vi planlægger at udvide selve stativet den står opad. Bærrene er også kommet – de er store og flotte lige til at putte i munden 🙂 Der bliver nok til at lave lidt marmelade i år så det bliver spændende at prøve at lave.

 
8 thoughts on “Bær, bær og atter bær..

  1. Bærhøst er en skøn ting! I sær når der også bliver lidt til forrådskammeret. Intet slår hjemmelavet syltetøj med masser af frugt. Slet ikke på nybagt brød med lidt smør 🙂

    Ha´ en god aften
    Birgitte

  2. Det er da rigtig lækkert – og for mig er de to typer af bær (hindbær og brombær) bare gode. Har desværre ikke selv nogle af dem i min have, men kan være de kommer, når jeg en gang får sat lidt skik på haven 🙂
    – men vil da elske at sætte tænderne i en ostemad med brombær syltetøj 😉

    Knus Lillian

    • Jeg er spændt på at lave brombær syltetøj – det har vi ikke prøvet før men nu må vi se hvordan det går,..men mon ikke der er en god opskrift i den lille grønne sylte bog 🙂

  3. Bær er bare det bedste….
    Vi nyder også godt af de kæmpe store efterårs-hindbær for tiden men har desværre endnu ikke et veletableret-brombærhegn. Kan du anbefale en særlig sort?

    Bedste hilsner fra Mette

  4. Hej Mette..
    Kender ikke navnet på vores men kan nok finde ud af navnet..
    Ellers kan jeg måske finde et stykke plante til dig fra min. Vores er vokset flere meter her i sommer – vi er ved at udtænke en plan til et nyt stativ til planten.
    Mange hilsener Karina

  5. Vi plukker også løs af hindbær og brombær lige nu. Det er en skøn tid 😉
    Det er længe siden, jeg har været på din blog. Min egen blogroll fungerer ikke. Den nedlægger bloggen, hver gang jeg sætter den på, så jeg er ikke altid opmærksom på dine indlæg. Nu skriver jeg mig på din mailingliste.

  6. Hej..
    Ja det er en skøn tid med alle de bær..
    Det er sjovt du skriver det med din blogroll for jeg har samme problem..Der dukker ingen nye indlæg op på min blogroll så skal ind på de enkelte blogs for at se nye indlæg. Men heldigvis er din blog på facebook så går jeg den vej rundt 🙂

Skriv et svar

