Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

En kanefuld blomster :)

4 kommentarer

Som “gammel” hestepige har jeg en forkærlighed for redskaber og vogne brugt med heste og når nu vi bor på Lindelyst som i sin tid var en gård, lå det os ikke fjernt at sige “ja tak” da vi blev tilbudt denne gamle kane.

Jeg kan godt lide at pynte op udenfor til de forskellige årstider/højtider så det var oplagt at kunne få kanen som ville være et godt udgangspunkt for pyntning.

Kanen er blevet malet sort hvor der er jern og al træet har fået en flot rød farve. Indeni er  kanen foret med plastik så den bedre kan holde til at der er jord indeni og at planterne bliver vandet.

Vi har valgt at plante isbegonia foran i kanen og bagerst står pink pelargonier som jo er min favorit. Jeg elsker pelargonier og kan ikke få nok af dem så det var et oplagt valg.

Der er desuden nyt under Drivhuset i juni måned.

4 thoughts on “En kanefuld blomster :)

  1. Wauwh… det ser bare rigtig godt ud.
    Det var da rigtig godt at I sagde ja til at få den hjem. Det er virkelig en rigtig god ide som en ‘velkommen’ til Lindelyst. Du er bare super kreativ…
    Jeg glæder mig til at komme omkring og se den sådan helt ‘live’

    • Når først alle blomsterne gror mere til skal det nok blive godt ..Den er også blevet fin efter at Casper tog den under kærlig behandling 🙂 Han kan noget med sine hænder den mand ..skønt med en handy mand 🙂

  2. Hej Karina.

    Sikke da en fantastisk kane :0) Hvordan har I dog været så heldige at få fat i sådan én??
    De sidste to vintre har jeg i den grad drømt om kaner….. vejret har jo været perfekt til det. I bliver da nødt til at have et par heste at spænde for….. 🙂

    Kh Mette

    • Jeg har fået den af mine forældre da de ikke kører i kane med deres heste om vinteren. Det kræver specielle sko som er rimelig dyre ca. 1800 kr. pr hest..Så de kører om sommeren med vogn. Vi synes også selv at det er blevet fint men er spændt på om jeg kan finde på “ting” at komme i den på de forskellige årstider ..Har dog også overvejet at plante noget mere permanent men der er ikke lige dukket noget op som jeg kunne plane. Men nu må vi se..

Skriv et svar

