Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Der sker så meget lige nu..

4 kommentarer

Jeg har ikke været så aktiv her på bloggen som jeg gerne ville. I denne periode har vi haft 2 børnefødselsdage og en del arrangementer med børnenes skole som skal lukke og af den grund er der arrangeret en del sociale sammenkomster for at lære hinanden at kende. Så der har været fart over feltet.

I haven er det også gået stærkt med planterne. Vi har ikke helt kunne følge med ift. lugning men mon ikke vi kan få has på det når der kommer lidt luft.

Jeg tror det er en sommerfuglebusk i fuldt flor men korriger endelig hvis det er forkert..

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 En af de stauder jeg holder meget af i haven er den solitære staude Fjerbusk. Jeg synes det er en skøn staude at have i sin have – den bliver større for hvert år der går og står flot grøn med sine “fjer” til langt hen på efteråret. Her i foråret flyttede jeg 2 mindre vækster af Fjerbusken hen til en større som næsten er vokset sammen til en stor. Da der kun var en plante, var den så stor at imellem den og bøgehækken var der en lille hule med plads til 2- 3 børn. Så har nogle børn der er yderst tilfredse med at der er kommet flere planter til.

Den solitære staude Fjerbusk som danner en lille hule pga. den er så omfangsrig efterhånden.

 
 
4 thoughts on “Der sker så meget lige nu..

  1. Det går stærkt i haven. Jeg kan heller ikke følge med ukrudtet, men som du siger kommer der en mere stille periode nu. Jeg har også lige et par skoleafslutninger tilbage før den tid kommer.

    Jeg tror børnene bliver rigtig glade for hulen 😉

  2. Ja, travlhed er der lige her før skoleferien med alverdens arrangementer. Trist at jeres lokale skole må lukke…….desværre sker det mange steder i tiden :0(

    Jeg er næsten 100% sikker på at det ikke er en sommerfuglebusk…………..den ligner utrolig meget dog, bare ikke på bladene syntes jeg. Desuden blomstre sommerfuglebuske mig bekendt ikke allerede nu men først sidst i juli. Jeg har set lign. buske i haver jeg er kørt forbi og beundret dem…..de er vildt flotte – hvis du finder frem til hvad den hedder vil jeg gerne høre nærmere – da den da bestemt er et potentielt indslag i haven :0)

    Tak for dine altid søde kommentarer hos mig :0)

    Knus Dorthe

  3. Sådan er det bare i perioder…. kender det alt for godt 🙂
    Forude venter sommeren og sommerferien og der bliver igen tid til noget af det, man holder meget af.

    Rigtig god sommer…

    Bedste hilsner fra Mete

  4. Ja vi er også nogle her der glæder sig til ferien hvor der kan blive tid til fordybelse af den ene og den anden art..
    Jeg må arbejde videre med at finde ud af hvad busken hedder – vi har faktisk flere buske i haven som vi ikke ved hvad hedder. Mange af dem er vokset sig store og kraftige – måske er det derfor at det er svært at artsbestemme dem. Busken på billedet blev skåret helt ned for 5 år siden og man kan se i bunden af den hvor tykke stammerne har været.
    Også god sommer herfra..

Skriv et svar

