Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Op og til tørre

4 kommentarer

Kurvene er nu tømt for jord og løgvækster som er hængt til tørre.

Ja så blev det tid for de skønne forårsbebudere som påskeliljerne og de små tete a tete som har stået rundt om i kurve og krukker.

De er nu taget op og hængt til tørre sammen med de små blå perlehyancinter og de enkelte tulipan løg jeg også havde sat her i starten af foråret.

Jeg har været i tvivl om hvad der er det mest rigtige at gøre?

Tage løgene op og tørre dem og hen på efteråret sætte dem ud i et bed..Eller plante dem nu efter at de er kommet ud af kurven?

Der er åbenbart mange sandheder omkring løg og det er ikke der jeg har den største erfaring ..Mon ikke der er nogen som har nogle gode erfaringer som de deler ud af??

Løgene er blevet bundtet og klar til ophæng.

 

Så er løgene hængt op - luftigt og dog i tørvejr.

4 thoughts on “Op og til tørre

  1. Personligt vælger jeg at plante løgene straks, dog ikke ud fra faglige betragtninger men mere ud fra erfaringer om, at så er jeg sikker på, at de kommer i jorden igen og ikke bliver glemt hen på efteråret. Men mon ikke du har en bedre ‘hukommelse’ end jeg 😉

  2. Ja, jeg planter dem også med det samme. Både så jeg får det gjort og fordi jeg bedre kan se, hvor der er plads. De plejer at komme igen 🙂

    Ha´en god aften
    Birgitte

  3. Jeg gør det også med det samme. Jeg er ikke særlig god til skiltning, så det er bedst at sætte dem i jorden, når jeg ved hvad farve og type det er. Til efteråret har jeg glemt det 😉

    • Så kan jeg vist også godt få plantet alle mine løgplanter ud i bedene..Jeg var i tvivl om løgene ville komme når nu jeg plantede
      dem om foråret istedet for efteråret. Det må så blive et projekt her en af dagene da jeg har mange løg fra de forskellige krukker som skal ud i haven.
      Tak for de gode råd 🙂

Skriv et svar

