Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Alt springer ud..

9 kommentarer

Nu er det ikke kun forår i kalenderen men så sandelig også  i haven.

I min have kan jeg næsten se forandringen fra om morgenen hvor solen begynder at skinne og varme så man bliver i et fantastisk godt humør. Hen under aften synes jeg næsten at jeg kan se hvordan de forskellige træer og buske er sprunget mere og mere ud.

Rhododendronen er godt på vej, bøgetræerne strutter med deres friske grønne blade næsten over hele kronen og vores læbælte som vi selv har plantet for 3 år siden kommer virkelig til sin ret i år. Alt er kommet godt med fra starten og er nu sprunget ud flere steder.

Man kan da kun blive i godt humør når alt springer ud.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 Det japanske kirsebærtræ er et af de træer som jeg er meget glad for i min have. Da vi flyttede ind på Lindelyst var haven et stort vildnis af træer, buske, ukrudt og affald så vi kunne ikke se hvad der var hvad. Heldigvis fik vi rimelig hurtigt øje på de lidt mere specielle buske og træer heriblandt det japanske kirsebærtræ. Det blev meget kraftigt beskåret og det var med en vis bævren at vi ventede på at det skulle springe ud det efterfølgende forår. Det var med lettelse da træet sprang ud med de skønneste lyserøde blade og ovenikøbet begyndte at skyde med nye grene.

Det japanske kirsebærtræ i fuld flor.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9 thoughts on “Alt springer ud..

  1. Jeg elsker det japanske kirsebærtræ, og det er et af min ‘ønsketræer’ for min have når en gang jeg får styr på den… sammen med Magnolietræet, som jeg har et i depot af…
    Nyd det – for det er desværre så hurtigt væk igen de flotte blomstrende forårstræer…

    knus

  2. Ja, det går virkelig hurtigt nu. Knapt var anemonerne kommet op, før bøgen sprang ud. Det gik lige hurtigt nok. Måske kan de sidste dages kulde holde lidt igen. For det ville da være dejligt, hvis du kunne nyde dit japanske kirsebærtræ en rum tid.

    Ha´en god aften
    Birgitte

  3. Det kræver sin ‘mand’ at få overblik over en have, som er vokset ‘godt til’. Det må være dejligt, at I har fundet nogle af de bedste træer og har fået noget godt ud af dem. Det japanske kirsebærtræ er skønt i den tid den blomstrer. Der var et stort eksemplar i haven, som vi overtog. Men vi måtte fælde den, for den fyldte hele forhaven!

  4. Dejligt ser det ud 😉
    Synes næsten det går lidt for stærkt i øjeblikket. Det er svært at følge med 🙂 Men alt det lysegrønne og blomsterne der vælter frem, kan man næsten ikke få nok af.
    Mange hilsner fra Mette

  5. Ja håber også at kulden om natten gør at det går lidt langsommere så vi kan få tid til at nyde foråret..men på den anden side vil man heller ikke klage nu når den lange vinter endelig er ovre..
    Nyder også når de lidt mere specielle træer springer ud for det er jo som regel ikke ret lang tid at vi kan nyde dem..
    Det er med at være hård med saven og beskære inden de tager overhånd så man må fælde og det er jeg jo så dårlig til..Kan næsten ikke få mig selv til at beskære et træ kraftigt men heldigvis har jeg en mand som sagtens kan beskære..;)

  6. Kære Lindelyst.

    Der er en vidunderlig årstid vi går i møde, særlig med en firbenede terrorist i huset. Han er her der og allevegne 😉

    Jeg er helt ening med dig i, at de japanske kirsebærtræer er noget af det skønneste, når de blomstre. Jeg har selv en dværg udgave af den, og jeg kan slet ikke får nok af den under blomstringen.

    Ha’ en dejlig dag til alle på Lindelyst 😉

    • Ja terroister det troede jeg at de holdt med at være når de blev ældre men det fortsætter bare derud af..Vi har en 2 årig som opfører sig som en teenager 😉
      Det er så skønt når træerne springer ud og man bliver i så godt et humør af alle de skønne farver..

  7. Det er en rigtig skøn tid vi går i møde – og japanske kirsebærtræer er bare så smukke – mit er afblomstret nu.
    /Hanne Bente

    • Ja de er skønne..Mit har stadig nogle lyserøde blomster tilbage men regnen og blæsten de sidste par dage har da gjort sit til at blomsterne nu danner et lyserødt tæppe..
      Hilsen Karina

Skriv et svar

