Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Så er vi klar til en ny sæson i haven

12 kommentarer

En ny sæson i haven er startet og hvor er det skønt med fuglefløjt og solen skinnende fra en skyfri himmel. Og ikke mindst de små sportsfly som lander og letter fra en lille privat landingsbane 1 km fra vores hus. Hvert år når vejret begynder at blive godt kommer flyene på vingerne igen efter en lang vinter – når vi kan se flyene og høre dem ved vi at nu er foråret kommet 😉

I denne have sæson har vi et projekt som hedder bygge vores eget drivhus. Og til det er det jo nødvendigt at vognparken er i orden. Så derfor har min mand Casper sat vores lille truck istand. Den så noget miserabel ud efterhånden men her i vinter har han haft den skilt ad og sat sammen igen, samt den er blevet malet flot postkasse rød.

Det er nu meget praktisk med sådan en lille maskine da der kan være meget haveaffald på den og sparer os for nogle gåture med trillebøren til komposten. Og ikke mindst ift. projekt drivhus hvor den bl.a. skal bruges til at køre jorden væk med.

Den lille truck er klar til en ny havesæson.

Græsplænen blev slået for første gang i år og der blev samlet diverse grene (som vi har rigtig mange af da haven er omkranset af store træer og har en hund som elsker pinde ..)op og andet som havde forvildet sig ind i haven under de sidste par dages vældige blæst. Plænen blev slået helt i bund og det pyntede rigtig meget på haven – bare at det blev gjort.

Casper slår græsset for første gang i år.

 Der blev også plads til lidt hygge – så vi tændte op i bålstedet og der blev lavet snobrød. Skønt når vejret tillader at man kan være i haven hele dagen og et bål er jo altid hyggeligt.

Bål hygge 🙂

Under fanen drivhus har jeg sat billeder ind hvor man kan se hvor langt vi er kommet med projekt drivhus.

12 thoughts on “Så er vi klar til en ny sæson i haven

  1. Det er skønt at komme igang med den første forårsrengøring i haven og vejret var bare perfekt til bål og snobrød:))

  2. En dejlig weekend med udeliv. Jeg tænker konstant over, hvor vi kan have en bålplads, for det er så hyggeligt. Ind til videre er vores grund bare for åben og der er endnu intet naturligt sted. Måske kommer det med tiden.

    Og, så er du også kommet på drivhusdillen. Bliver spændende at se, hvad du planter i det.

    Bedste mandagshilsner
    Birgitte

    • En bålplads er skøn at have – så håber dine planter snart “lukker” så du kan få etableret en. Vores er midlertidig og den er i skrivende stund blevet fjernet pga. vi er ved at udjævne noget jord. Så vi overvejer en ny blivende som skal laves som en spiral og med små sten i stedet for store kampe sten.

  3. Ja, nu er foråret for alvor kommet igang – det er så skønt, så skønt.

    Hvilken fantastisk lille truck 🙂 Den er jeg godt nok misundelig på. Jeg elsker at køre med min trillebør men særligt om vinteren hvor jeg skal køre læssevis af hestemøg, kunne det være skønt med lidt ekstra hestekræfter 🙂

    Det ser ud til, at det er et seriøst projekt med jeres kommende drivhus. Glæder mig til at følge det.

    Mange forårshilsner fra Mette

    • Du kan tro vi er også glade for vores lille truck – den er god til rigtig mange ting 🙂
      Ja jeg er også spændt på vores drivhus projekt og vi håber på at komme igang med at få sand på og gjort klar til sokkel 🙂

  4. Skønt at kunne opholde sig i mange timer i haven igen. I godt vejr kommer resten af familien også trissende og får gang i lidt gøremål, og bålpladsen er altid til hygge 😉
    Jeg har endnu ikke haft gang i min, men det kommer der snart.

  5. Skønt, skønt, skønt….intet som røg i haven på sådan en smuk forårsdag. Dejlig maskine I har…den kunne gøre underværker her ind i mellem også :0)

    Dorthe

    • Ja røg hører sig til så er der dømt hygge. Det er også skønt med den lille maskine når haven er så stor – så er glad for at min mand synes at den måtte vi bare
      eje så den kunne blive en del af “vognparken” 😉

  6. Det bliver spændende med jeres drivhus projekt.

    Det med hunde og pinde kender vi kun alt for godt, når vi er i Sverige. Herhjemme holder han sig til bolden – det håber jeg også, at hvalpen vil 🙂

    Vi planlægger også et bålplads i haven, men om det bliver til snobrød ved jeg ikke, men bålhygge er da ikke så ringe endda 🙂

  7. Det bliver spændende at følge jeres drivhusprojekt, jeg glædes hverdag over mine 7 kvm, nu sæsonen er igang igen! God weekend i haven 😉

Skriv et svar

