Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Endelig kom der gang i krukkerne

7 kommentarer

En skøn dag med sol og fuglefløjt i haven indbød til at arbejde ved mit arbejdsbord nede i haven. Så fik jeg endelig lavet mine krukker som står ude foran på vores gårdsplads. Jeg har  sammen med børnene lavet vores bænk, som vi plejer at pynte til årstiden. I anledning af påsken er der sneget sig en påskehare med på bænken.

Jeg har trængt til farve efter denne lange vinte,r som endelig er på tilbagetog og har derfor valgt de knaldgule påskeliljer eller tete a tete som de jo vist hedder 🙂

Og de små bellis i både rød og hvid kunne jeg slet ikke stå for. Jeg har lavet en krans af pil og troldhasselgrene rundt om den ene bellis.

De lyserøde hyancinter var også et must da jeg stod ved vores lokale gartner som jeg benytter mig flittigt af faktisk hele året. Skønne er de jo som de står og lyser op på gårdspladsen.

Og til allersidst indimellem er der tulipaner som vi endnu har tilgode med at blomstre. Jeg købte nogle røde tulipaner med de flotteste grønne blade med sort indimellem. De er flotte bare i sig selv hvis de nu valgte ikke at springe ud.

7 thoughts on “Endelig kom der gang i krukkerne

  1. Hvor ser det fint ud og det må være et dejligt forårs-syn at blive mødt af, når man kommer ind på jeres gårdsplads…

  2. Skønt med alle de forårsbebudere, og hvor de fint stillet op. Du er lidt modigere end jeg er med farver i krukkerne, og det ser rigtig godt ud 😉

    • Tak for rosen omkring mine krukker..
      Ja man bliver i lidt bedre humør af at blive mødt at nogle “glade” farver synes jeg..Og det er efterhånden blevet en tradition at vi pynter bænken efter årstiden og børnene elsker det 🙂

  3. Hvor ser det bare dejligt ud. Frisk og fuld af farver. Det er lige til at blive i godt humør af!

    Bedste forårshilsner
    Birgitte

  4. Hej Lindelyst
    Hvor er det en god idé og hvor bliver man i godt humør. Hvert forår ærgrer jeg mig altid over at man ikke har sat endnu flere forårsløg, men det må være efteråret der tager pusten fra en. For når vi er her i marts/april så ville man jo ønske det så ud som på dine billeder over det hele.
    Nå, det var lidt tanker herfra, men nu har du da nogle løg du kan sætte i jorden bagefter 😉
    Rigtig god dag 😉
    Mvh Stig

    • Hej Stig
      Jeg er heller ikke god til at få sat løg om efteråret men får dog sat dem som jeg altid har i krukkerne om foråret. På den måde bliver der flere og flere rundt om i min have. Jeg er så heldig at have en gartner som bor tæt på og han har altid et godt tilbud uanset årstiden – så der er ingen undskyldninger for ikke at have krukker som er fyldte eller sommerblomster plantet ud i haven.
      Mvh. Karina

Skriv et svar

