Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Print din egen frøpose på nettet..

5 kommentarer

Ved et helt tilfælde faldt jeg over disse netsider som er beskrevet i nedenstående. Jeg besøgte min mor, og hun skulle have vores e-mail adresse som hun havde mistet. Mens jeg “arbejdede” i hendes mail program fangede en sætning i hendes indbakke mit blik. “Print dine egne frøposer..” stod der og straks var jeg fyr og flamme – måske noget jeg kunne bruge ??

Det viste sig at være internet sider, hvor du selv kan printe dine frøposer ud. Du vælger hvilken blomst/plante du vil have på posen og så printer du. Posen folder du selv og der er også informationer med på nogle af poserne, som vi ser på frøposer som vi køber i en forretning . Det er små søde poser som kan bruges til ens egne frø og måske som en værtindegave.

Siderne er forskellige – nogle frøposer er mere professionelle i deres udformning med informationer om såning, pasning m.m. Hvorimod andre er tilrettelagt sådan at du kan sætte dit eget personlige præg på poserne. Der er noget for enhver smag.

Her er links til de forskellige sider:

http://davesgarden.com/files/seedpackets/

http://alenkasprintables.com/seed_packets.shtml

http://www.craftygardener.ca/packets.html

http://www.gardentimeonline.com/seedpackets.html

God fornøjelse…

5 thoughts on “Print din egen frøpose på nettet..

  1. Super idé. Tak for tippet. Det må jeg ind og kigge lidt mere på.
    Bedste hilsner
    Lene

  2. Jeg kendte flere af dine link og det er en rigtig god ide med egne frøposer. Jeg endte alligevel med at bruge kaffefiltre til mine frø, blev lidt doven og det gik ud over æstetikken:))

  3. Du har fået en award 🙂 se min blog; http://susanne-heaven.blogspot.com/2011/02/jeg-har-faet-en-dejlig-award.html, hvor jeg skriver lidt om, hvorfor jeg har valgt netop dig.
    Håber du vil “lege med”, men har du ikke lyst til det, så er det også helt ok bare at glædes over, at jeg nyder at følge med i dit haveliv 🙂
    Dejlig award-hilsner
    Susanne

  4. Rigtig god idé – havde jeg aldrig tænkt på. Nu har jeg set alle dine links igennem – og jeg vil helt sikkert selv gøre, dog tror jeg måske man kan tage skabelonerne og arbejde videre på at gøre dem lidt mere personlige. Mange tak for inspirationen, det er sådan et lille praktisk fif der lige “hæver barren” for hvad man kan gøre 😉

    Mvh Stig

  5. @Stig: Jeg er enig med dig i at det er godt at kunne gøre tingene lidt mere personlige..Og rart at kunne lave nogle fede ting selv..
    Ja synes også det er rart med nogle gode fif som man kan bruge..
    Fortsat god søndag..

Skriv et svar

