Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Tegn på forår..trods kulde og sne…

8 kommentarer

Under en runde i haven i det dejlige vejr fandt jeg op til flere tegn på at foråret er så småt på vej.

Nede i frugthaven har vi igennem de sidste par år sat en masse krokus løg som hvert forår danner et tæppe af små lilla , hvide og gule blomster i en kort periode. Det er kun lige at sneen i denne del af haven er smeltet, men trods det er de små blomster begyndt at titte frem af jorden.

De små spirer titter op af jorden.

 

I den anden ende af haven under bøgehækken fandt jeg de første vintergækker i år dog håber jeg, at der kommer flere rundt om i haven som der plejer at være.

De første vintergækker i haven.

 

Og rhododendronen er jo et sikkert hit, når man som jeg gerne vil se forårstegn – alle buskene er fyldt med knopper som er klar til at springe ud ved de første tegn på forår og milde vinde i luften.

Skønt med forårstegn på en skøn solrig dag hvor man føler at der ikke er så længe til foråret er her.

8 thoughts on “Tegn på forår..trods kulde og sne…

  1. Skønt at gå rundt i haven og finde alle de dejlige ting der spirer. Nu er der kun lidt over en uge tilbage af februar og så er det forår – i følge kalenderen i hvert fald.

    Bedste februarhilsner
    Birgitte

  2. ja nu må foråret gerne snart komme… jeg kan også se knopper på forskellige buske rundt i haven, og tager også dette som et godt tegn på at det da snart må være slut med kulde og sne.
    – og ja som Birgitte skriver så er det snart forår i følge kalenderen!

    /lillian

  3. Utroligt at forårsvæksterne kan kæmpe sig frem i en frossen jord – det er da forårsvilje så det gør noget 🙂 Og når vi så får mildere vejr i løbet af weekenden, så må der ske en helt masse mere derude – hvor bliver det godt 🙂

  4. Ja håber at foråret er lige om hjørnet så vi kan komme ud i jorden.
    Det kan da kun blive bedre :))

  5. Hej Karina
    Jep, den er god nok, foråret er lige rundt om hjørnet…jeg har nemlig også spirer oppe allevegne både i krukker og bede ! Min nabo har netop fortalt mig at han har set æg i reden hos hans duer? Mon ikke det også er et forårstegn eller er fuglene forvirret?
    Tak for din hilsen på min blog. Bedste hilsner Mette

  6. Hmmmm det lyder som om, vi har en del mere sne end alle andre. Her er kun hvidt, hvidt og hvidt – og meget koldt. Send gerne lidt forår:-)
    Jeg satser kraftigt på forårstegn, når sneen regnes væk i kommende weekend.
    Kh Mette

  7. Å ja det bliver dejligt med forår. Vi er jo med helt ny have i år og jeg storglæder mig til at se hvordan den gør sig forårsfin.

    • Hej Marina
      Ja det bliver skønt med forår – jeg trænger virkelig også til det i år. At have 2 lange og kolde vintre i træk det bruger ens energi hurtigt.
      Det bliver da rigtig spændende med ny have i år og se hvad der kommer op hvis det er en “gammel” have I er flyttet til eller en ny have som I har anlagt.
      Har været inde og se din blog Badut som jeg glæder mig til at følge -kan se du har nogle opskrifter som jeg vist må prøve 😉
      Mange hilsener Karina

Skriv et svar

