Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Sandstorm

4 kommentarer

Efter at have snuset til foråret for et par dage siden var jeg så naiv at tænke;” nu kommer foråret..” på trods af metereologerne ganske vist forudsagde noget andet og den officielle forårsmåned reelt først er d.1.marts.

 Og nu når jeg havde et par fridage her i uge 7 helt uden børn, da de gerne ville tilbringe et par dage hos deres bedsteforældre. Ja så kaldte haven jo og den eneste detalje var at vejret skulle være solrigt – lidt kulde kan man altid pakke sig ind for.

Og nu sidder jeg så her foran skærmen mens der faktisk lige udenfor min hoveddør udspiller sig en sandstorm uden lige. Det har stået på i snart 2 dage og heldigvis ligger vores bygninger på en sådan måde at det meste sand fyger lige udenfor vores læbælte og kommer derfor ikke helt ind til husene.

Vi kan ikke se ret mange meter frem for sig – indimellem er der små ophold i sandfygningen og så kan lidt længere frem.

Luften er fuld af sand som hvirvler rundt og man føler man har sand alle steder i både øjne og ører. Selv inde i huset føles det som om der er sand i luften.

Et kort ophold i fygningen inde på vores grund men marken er helt lukket af sand.

 

Jeg er spændt når/hvis vinden vender hvordan det så føles her inde i huset med al det sand der blæser rundt.

Vejret kan da kun blive bedre fra nu af vil jeg mene så håber det bedste.

4 thoughts on “Sandstorm

  1. Det må siges at være den rette positive ånd :-). Jeg vil forsøge at oparbejde noget af den selv. Må på den anden side også være lidt fascinerende med sandstorm, men måske mest her fra, hvor vi bare har en kraftig iskold blæst. Håber vinden lægger sig, så du kan komme lidt ud.

    Bedste februarhilsner
    Birgitte

  2. Pyha – her er der ikke sand, men lige nu sne der hvirvler rundt udenfor. Det er snart lige så slemt som sand. I hvert fald får det ikke ligefrem en i forårshumør, men det skal nok komme (lige om lidt), ikke? Det håber jeg i hvert fald…

  3. Ja, det kan man da håbe… og jeg vil give dig ret i, at som vejret er nu, kan det da kun gå fremad.

    Vi har ikke sand- men snestorm. Nåede lige at opdage, at jeg endenlig kunne være med alle andre. De første små erantis var netop dukket frem af den frosne jord… Nu er det hele så IGEN dækket af sne. Min vintertrætte sjæl kan næsten ikke klare det.

  4. Hej
    Ja jeg fortryder lidt min sidste sætning i indlægget – “det kan kun blive bedre..”
    Hm det var vist en ommer – da jeg vågnede i morges var der sne overalt !
    Og jeg havde også lige fundet de første små vintergækker og krokus havde lige stukket næsen lidt frem..ØV altså ..Er enig med dig Mette – tror også jeg har en vintertræt sjæl 😉

Skriv et svar

