Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Mens vi venter på foråret…

4 kommentarer

 Jeg ved ikke hvad der erværst  – de lange mørke kolde dage med blæst og sne eller de dage hvor solen kommer frem og der ingen vind er. Man kan næsten overbevise sig selv om at foråret er lige henne om hjørnet selvom vi er i februar. Og inderst ved jeg jo godt at  der er LANG tid til foråret og måske kommer der endda en periode med sne.

Jeg har brugt noget på at rydde op i alle mine frø- og planteting. Der er blevet sorteret i frø og smidt ud da nogle er blevet for gamle. Og på nogle af dem skal jeg have lavet en spiretest så må jeg se om de skal gemmes.

Bastsnor til brug i haven, plantepinde i træ og plast, snor til opbinding af tomater og agurker, frø som jeg selv har samlet ind og teksten med navnene er blevet visket ud..ja jeg kunne blive ved med at remse op af hvad jeg fandt i “skattekisten” af planteting.

Et udpluk af skattekisten

 

Det er dejligt at bruge tiden på at få ryddet op i plantetingene inden foråret – det hjælper på utålmodigheden med at komme igang. Nu mangler jeg at lave en liste over hvad jeg mangler for nye ting skal der jo til .. Og mon ikke når foråret kommer så er der nok et par ting mere som jeg har brug for og jeg bliver ihvertfald tit fristet over evne når jeg kommer ind i plantecentre m.m. om foråret. Der er op til flere ting som er et must have 😉

Ja en som venter lidt mere tålmodigt på at foråret kommer er vist vores hund Boss som her har lagt sig i position til at jage fugle væk fra foderhusene…

En tålmodig Boss 🙂

4 thoughts on “Mens vi venter på foråret…

  1. Vanskeligt at vælge den bedste slags dage ;-), men uden solskinsdagene er jeg helt sikker på, at jeg brød mig endnu mindre om februar – og marts for den sags skyld. I marts bliver jeg for alvor UTÅLMODIG ;-). Der er dømt hygge inden døre mange dage endnu. Måske skulle jeg også rydde lidt op 🙂

    Bedste februarhilsner
    Birgitte

  2. Lige nu stemmer jeg for solskins-dage uden blæst 🙂
    Selvom jeg også bliver vældig snydt. Det er meget svært ikke at blive deprimeret, nu hvor kulden for alvor er vendt tilbage. Jeg vil have varme og en lille smule forår 😉

    Det lyder ellers hyggeligt med en “skattekiste” og bestemt en måde at overleve resten af februar. Jeg tror også, jeg må igang med at rydde lidt op i de gamle frøposer.

    Mange hilsner fra Mette

  3. hmmm… pudsigt! Jeg havde lige stået og rodet lidt i min blandning af nye og gamle frø, men nu har du da inspireret mig til at få ryddet op i det hele. Så må oprydning af et skab i bryggers vente til en anden dag, det er jo heller ikke nær så spændende!!
    Og så kan jeg kun stemme for stille dage med sol, jeg lader mig gerne narre til at tro at det snart er forår. Disse nye snemængder gør mig lidt småarrig, så der er endnu en grund til oprydning i frøposer som bringer minder om bedre tider…!! ;o)
    Ha’ en dejlig dag trods sne og blæst fra fru friis

    • Jeg bliver jo inspireret af alle de skønne blogs som jeg læser her på nettet og det vrimler jo med ideer til hvad man kan lave sådan en kold februar dag.
      Nogle dage kribler det bare i mine fingre for at komme ud og lave men jeg må stadig væbne mig med tålmodighed endnu et stykke tid.

Skriv et svar

