Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Nye beboere på Lindelyst

6 kommentarer

 

Så er der flyttet 2 kaniner mere ind i vores have. Vi har fået 2 hun (forhåbentlig) kaninunger som er ca. 9 uger gamle.

I haven har vi en udendørs fold til dem hvor de kan være frit hele dagen og om aftenen bliver de lukket ind pga. de mange ræve og rovfugle der er her i området.

Hele vores have er hegnet ind, så vi vil prøve på at disse kaniner med tiden kan gå frit i haven. Det har jeg set i andre haver, og synes det ser så hyggeligt ud så nu må vi se om det kan lade sig gøre.

Vores "gamle" kanin Sine som egentlig er en han ...

 

Vores nye kaniner : Atlas til venstre og Globus til højre.
 
 

 

 

 

 
 

 

 
 

 

 
6 thoughts on “Nye beboere på Lindelyst

  1. Hvor er de også rigtig søde… og de ser lige så store ud som Sine, som du fortalte. Så må vi se om I har fået hunner eller jeg har fået hunner – så kan det jo være jeg skal låne Sine på et tidspunkt… 🙂

    • Ja jeg håber og krydser fingre for at jeg har fået 2 små hunner…Sine vil altid gerne på ferie eller have gæster :)..Du kan jo også få en overraskelse hvis nu jeg skal passe dine på et tidspunkt :O

  2. Tillykke med dem 🙂 Hvor er de nuttede – og hyggeligt med liv i haven.

  3. Ja, de er supernuttede, og det lyder som om, at de har en chance for at få en ordentlig tilværelse. Jeg magter næsten ikke at tænke på, hvor mange kaniner der er købt som kæledyr i mange hjem, og som sidder i små bure og har det elendigt hele deres liv. Men ehmmmm….. spiser de ikke dine blomster, hvis de sådan får fuld råderet over hele haven?

    • Det håber jeg ikke at de gør, men heldigvis har vi en stor grund hvor der skulle være plads til det. De skal gå ude under opsyn men nu må vi se hvordan det går :)..Har set nogle som havde kaniner til at gå frit og det gik fint. Det må komme an på en prøve..
      Ja der er mange kaniner som har et kummerligt liv i deres små bure. Vi synes det er hyggeligt med liv i haven og kaniner er nemme at passe og har en størrelse så børnene kan kæle og lege med dem.

Skriv et svar

