Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Så gik jagten ind….

6 kommentarer

Der er blevet flere og flere muldvarpeskud i vores have. Faktisk er næsten hele vores græsplæne nærmest omdannet til en pløjemark. Vi kunne sagtens være med i konkurrencen om ” Den grimmeste have” og endda være storfavorit til 1. pladsen :)..

Vi vil prøve at sætte en fælde op for muldvarpen og dens eventuelle artsfæller for det kunne tyde på at der er flere, da den ene ellers må have haft travlt med at omdanne ca.3000 m2 jord til ren muld.

Igår lørdag om formiddagen  satte vi en fælde op i et nyt opskudt hul og minsandten om ikke at der sad en muldvarp i fælden allerede om eftermiddagen. For en sikkerheds skyld satte vi en fælde op igen, i nogle af de andre nye huller i den anden ende af haven.

Og idag søndag om eftermiddagen sad der endnu en muldvarp i fælden. I morgen vil vi tjekke haven for nye muldvarpe skud…

6 thoughts on “Så gik jagten ind….

  1. Ærgeligt at sådan et smukt og arbejdsomt dyr, kan gøre så meget skade… men som du beskriver det, er vist kun den ene vej!!

    • Kan ikke være mere enig med dig Fru Friis. Vi har prøvet flere forskellige metoder med at få muldvarpen til at flytte fra vores have og ud på de omkringliggende marker hvor de ville have frit spil til at boltre sig. Så tilsidst var der kun den ene vej…

  2. Tak for din søde kommentar på min blog.
    Øv, hvor er det synd for de små bæster, som jo bare forsøger at overleve.
    Jeg kan sagtens være kæk, for jeg har ikke slige problemer med at få min have fræset igennem, men synes de små fyre er så søde.
    Du skrev på min blog, at du også er plaget af våd havebund. Det er jeg skam også, selvom det ikke er helt så slemt som hos nogle af mine havenaboer. Det svupper godt, og min græsplæne tager sikkert skade af, at jeg tramper rundt, men den er desværre allerede slidt diverse steder.

    • Hej Nette
      Jeg er helt enig med dig i at de er søde men vi har så mange :(..
      Ja våde græsplæner er et tilbagevendende problem her hos os men vi væbner os med tålmodighed..

  3. Ja, det ser ikke kønt ud i en græsplæne.

    Jeg voksede op på landet og jeg kan huske, at min far var eminent god til at fange dem med en spade. Når vi så en muldvarp skyde, så listede han sig ind på den og i det øjeblik muldvarpen gravede igen, jog han spaden ned i skuddet. Men det kræver vist træning!

    Mit foretrukne jagtvåben ville nu også være en muldvarpefælde.
    God jagt

    • Jeg har faktisk også hørt om nogle ældre landmænd som også tog muldvarper med en spade..De kunne nærmest høre dem fik vi børn at vide..
      Men vi foretrækker nu også fælden..Har tænkt på alternativer men det virker ikke rigtigt her..

Skriv et svar

