Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Haven ind i huset.

Skriv en kommentar

I løbet af sommeren samler jeg ind af naturens materialer både fra haven men så sandelig også fra grøftekanter og marker. Desuden tørrer jeg også chillier og andre grønsager som evt. kan bruges i forskellige sammenhænge henover efteråret og vinteren. Hvert år prøver jeg noget nyt og så ser jeg om det virker at tørre materialet og om det kan bruges.

Når julen er ovre og alle de skønne dekorationer er blevet falmede og grå, vil jeg gerne have en dekoration herinde, som gør at jeg føler haven er kommet ind i huset. Desuden synes jeg tit, at der mangler lys i januar efter december måneds lysorgie.

I år er det blevet til en dekoration i oasis med naturmaterialer som er grønne i haven lige nu og lidt materialer, som jeg har tørret hen over sommeren efter indsamling.

Endnu er der ikke så meget i min egen have af planter som også er grønne om vinteren, men så er det skønt at få lov til at gå på rov i andres haver og se hvad de har af planter som er grønne lige nu og kan bruges.

Jeg synes det hjælper lidt på den kriblen jeg føler i fingerne, ved at lave en dekoration som er dejlig grøn og frisk her i januar måned.

Haven kommer med ind ved sådan en dekoration og de mange sommerminder kommer frem i processen ved at fremstille den. Feks. hvordan jeg fik chili på fingerne og i ansigtet, da jeg satte en masse små chillier på snor som skulle tørre. Så nu ved jeg hvordan det ikke skal gøres til sommer :).

Skriv et svar

