Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Glædelig jul her fra Lindelyst

2 kommentarer

En kold dag men med solen oppe er det skønt at gå en tur i haven og se sin have fra en ny vinkel..

Inden sneen kom havde jeg ikke nået at flytte vores udskårne halloween græskar så de stod på terrassen halvt dækket af sne. Jeg opdagede pludselig , at fuglene især solsortene var begyndt at spise af dem -men blev ofte forstyrret da de praktisk stod klos op ad terrasse døren. Nu er græskarrene flyttet ud til de forskellige foderhuse rundt om i haven så fuglene kan have optimal glæde af dem.                                           

Fuld udnyttelse af græskarrene

Vores køkkenhave og frugtlund er mere eller mindre begravet i sne. Jeg synes billederne taler for sig selv – læg mærke til hvor højt sneen går op til træerne. Er spændt på at se planternes tilstand til foråret.

Frugttræer dækket af store snedriver

Og jeg fik gravet min eneste julerose frem af sneen. Jeg håber hvert år at den blomster omkring december men det er som regel en del senere. Men skønt er det med lidt forårstegn her midt om vinteren.

Den nyfundne julerose i sneen.

Til sidst ønskes I alle en glædelig jul her fra Lindelyst.

2 thoughts on “Glædelig jul her fra Lindelyst

  1. Sikke en god ide med græskar til fuglene – det er da meget bedre end at smide dem væk efter halloween.

    I min have kan jeg se at der er en sti hele vejen ned igennem, hvor rådyr og ræven går – det er hyggeligt at kunne følge sporene i sneen, for nu har man chancen 🙂

    Også en glædelig jul til jer…

    • Ja det er skønt at man kan “genbruge” i naturen og så her i den kolde vinter hvor der er mangel på føde for mange dyr.

      Sneen er ikke kun pænt eller til besvær, men også en god vejledning til at se hvor mange dyr der egentlig holder til i ens have. Det har vi haft meget sjov ud af herhjemme. Der er flere end man lige umiddelbart tror.

Skriv et svar

