Lindelyst – årets gang i en have på landet…

– en haveblog

Pynt inde og ude med naturmaterialer

3 kommentarer

I december måned pynter jeg op som alle andre gør inde, men jeg kan også lide at pynte udenfor.

 Om aftenen hvis man er ude at køre er det meget hyggeligt at se de forskellige måder husene er pyntet på. Børnene elsker de huse som nærmest er oplyst af julelys i alverdens afskygninger.

Jeg er meget tilhænger af at det skal være naturligt og falde ind sammen med omgivelserne. Vi har altid et juletræ i vores gårdsplads som bliver tændt første søndag i advent. I løbet af december pynter børnene og jeg det med stjerner, rensdyr og hjerter i metal som med tiden er blevet mere rustrøde. Desuden vælger vi bånd i flere farver og laver sløjfer til at sætte på træet.

Udenfor laver jeg også dekorationer. Her pynter jeg en bænk med gran og diverse andre naturmaterialer og i år har min datter Laura lavet en kurv som også er pyntet, som er med på bænken. Foran vores hoveddør byder 2 kurve velkommen som også er pyntet gran og kogler.

Dekorationer elsker jeg at lave og har også været på kursus op til flere gange. Jeg laver advenstkrans, kalenderlys og har en stor rod, som vi selv har fundet i skoven, bliver pyntet med naturmaterialer og lys. Roden er altid spændende synes børnene da der i løbet af december flytter nogle meget små nisser ind og de flytter tit rundt på roden.

Jeg synes det er skønt at lave sine egne dekorationer men det er dejligt når nu man har det meste i sin egen have og kan planlægge en tur i skoven hvor det sidste samles ind til at lave dekorationer. Og der kommer løbende flere planter til.

Lauras julepyntede kurv

3 thoughts on “Pynt inde og ude med naturmaterialer

  1. … og heldigvis er vi også andre der nyder godt af at du er rigtig god til at lave dekorationer, kranse og andre jule-hyggelige-ting 🙂

  2. Hej Karina.

    Hvor lyder det hyggeligt med et juletræ i gården… og sikke en fin kurv din datter har lavet 😉 Det giver en ganske særlig stemning i denne tid, hvor vi har brug for lys og hygge for at klare os igennem de mørke vintermåneder.

    Hos os er det min svigermor, der står for juledekorationerne – men oftest med materialer fra vores skov.

    Mange hilsner fra Mette

  3. Jeg elsker at pynte op udenfor også især med lys og naturmaterialer gerne i forskellige opstillinger. Og det er ikke noget jeg altid har interesseret mig for men det er blevet mere og mere henad vejen. Jeg er begyndt at lægge mærke til det i de haver jeg ser rundt omkring , hvordan der er pyntet op udenfor og også udenfor vinterperioden er der mange som pynter op. Det er en anden del af havelivet synes udover at dyrke grønsager og sine egne blomster m.m.

Skriv et svar

